منتدىات علوم العرب
مرحبا بك زائرنا الكريم إذا كانت هذه هي زيارتك الأولى لمنتديات علوم العرب >> فنحن ندعوك لكي تقوم >بالتسجيل< و إن كنت مشتركا بمنتدياتنا فنحن ندعوك لكي تقوم >بالدخول< و نتمنى لك الإستمتاع بمنتدياتنا الإستفادة و الإفادة
منتدىات علوم العرب
مرحبا بك زائرنا الكريم إذا كانت هذه هي زيارتك الأولى لمنتديات علوم العرب >> فنحن ندعوك لكي تقوم >بالتسجيل< و إن كنت مشتركا بمنتدياتنا فنحن ندعوك لكي تقوم >بالدخول< و نتمنى لك الإستمتاع بمنتدياتنا الإستفادة و الإفادة
منتدىات علوم العرب
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدىات علوم العرب

الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول
بحـث

نتائج البحث

Rechercher بحث متقدم
بوابة منتديات علوم العرب
سحابة الكلمات الدلالية
المواضيع الأخيرة
» حل مشكلة صوت مروحة البروسيسور عند بدء التشغيل
حل مشكلة صوت مروحة البروسيسور عند بدء التشغيل Icon_minitime1الأربعاء يونيو 25, 2014 5:07 pm من طرف Admin

» مقدمة عن القسم
حل مشكلة صوت مروحة البروسيسور عند بدء التشغيل Icon_minitime1الثلاثاء يونيو 24, 2014 5:20 pm من طرف Admin

مايو 2024
الأحدالإثنينالثلاثاءالأربعاءالخميسالجمعةالسبت
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
اليوميةاليومية
التبادل الاعلاني

انشاء منتدى مجاني

حل مشكلة صوت مروحة البروسيسور عند بدء التشغيل

كاتب الموضوعرسالة
Admin
Admin

المساهمات : 3

حل مشكلة صوت مروحة البروسيسور عند بدء التشغيل Empty
مُساهمةموضوع: حل مشكلة صوت مروحة البروسيسور عند بدء التشغيل   حل مشكلة صوت مروحة البروسيسور عند بدء التشغيل Icon_minitime1الأربعاء يونيو 25, 2014 5:07 pm

بسم الله الرحمن الرحيم
صوت المروحة العالي بيزعج بعض مستخدمي أجهزة الكمبيوتر عند بدء تشغيل الجهاز
النهاردة هناقش المشكلة دي و هقولكو على الحل السهل و البسيط
في البداية . . . . .
لازم نعرف سبب الصوت المزعج دا ، أكيد السبب عندك من الأسباب دي
‏1 المروحة مش أصلية و بالتالي مش ظابطة مع البروسيسو ‏‎:‎‏ و عشان نتلافي السبب دا انصحك تتأكد من إن المروحة التي بتشتريها مع البروسيسور أصلية و اعرف كمان إن أي بروسيسور بيجي معاه مروحة أصليه يعني أوعا صاحب المحل أو السيبر يضحك عليك و يقول "المروحة بتتباع لوحدها" أنا قولت و انت حر
‏2 السبب الثاني و هو قلة النظافة : يعني التراب يا معفن
"هو انا شتمت ؟! ، آسف "
نرجع لكلامنا ، التراب هو آفة أي جهاز في البيت و بالرغم من سهولة التخلص منه لكن يستحيل تمنعه عشان كدا بقولك نظف جهازك باستمرار

و في النهاية . . . . .
نقدر نستخلص الآتي
عشان تتخلص من صوت المروحة إعمل الآتي
‏1 اتأكد انك اشتريت مروحة أصلية
‏2 اتأكد من نظافة الجهاز باستمرار يعني حاول تنضفو اسبوعيا علي الأقل
أتمنا أكون ربنا وفقني في الشرح و ياريت تسيبو تعليقاتكم
https://3olom.rigala.net

حل مشكلة صوت مروحة البروسيسور عند بدء التشغيل
صفحة 1 من اصل 1